Monday 19 August 2013

Pengalaman Kerja yang OSEM!

Assalamualaikum wbt.

Alhamdulillah, aku diberi peluang untuk bekerja part time di banyak tempat dan company, yang paling singkat sehari dan yang paling lama 5 bulan itu pun praktikal. Hehe. Yang aku nampak pekerja ni ada 2 jenis. Pertama, yang jenis kerja lompat-lompat. maksudnya kerja tak kekal, maybe sebab kerja tersebut kontrak, mungkin juga ingain mencari peluang kerja yang lebih baik. Pekerja jenis kedua pula, yang jenis keka; dengan sesebuah syarikat itu. Serious kagum dengan orang yang boleh stay lama bekerja. Tak rasa 'panas' ke kalau tetiba bukak newspaper or internet yang announce peluang kerja yang gaji nya jauh lebih tinggi? :P  Walau apa pun, kerja kekal or jenis lompat masing-masing ada pros and consnya (as usual)

Okey, Di sini aku listkan pengalaman kerja-kerja part time and trainee aku. Insyaallah, ada masa nanti aku perincikan kerja2 tersebut :)

  1. Nasi Lemak Simple, Kuantan - 2 bulan
  2. Kedai pakaian GreenPoint, Kuantan - Tak sampai seminggu! HAHA
  3. De Rhu Beach Resort, Balok, Kuantan - 3 bulan
  4. Latihan industri waktu Diploma di Group Five Holding, Stadium Bukit Jalil, Kuala Lumpur - 5 bulan
  5. Promoter Streamyx di Paka, Terengganu - 2 hari
  6. Security event - Stadium Putra Bukit Jalil. Jaga event MMA - Sehari
  7. Latihan Industri untuk Sijil pengukuhan INSEP - Kartika Juara, Shah Alam, Selangor - 2 Bulan
  8. Swiss Garden Resort, Sungai Karang, Kuantan - Sehari
  9. Air Craft interior Cleaner (AIC) ,KLIA Sepang - Sebulan
  10. Hassan Adli Boutique, Bazaar UIA, Kuala Lumpur - Sebulan
Ni Kerja yang aku sempat recall.



Tetibe teringat pula cerita 3 Idiots.. =)



No comments:

Post a Comment